06.03.25

Джеремі Кларксон завдає нового удару Дональду Трампу п’ятьма нищівними словами на тлі суперечок щодо виступу в Конгресі

Джеремі Кларксон не втримався від саркастичного допису в соцмережах всього через кілька годин після того, як президент США Дональд Трамп заявив «Америка повертається» під час суперечливого виступу в Конгресі.

Серед основних тем Трамп згадав 25-відсоткові мита на імпорт із Канади та Мексики, які набули чинності вчора, спричинивши потрясіння в автомобільній промисловості.

Автовиробники вже попереджають, що ціни на автомобілі можуть зрости на $12 000 для деяких моделей.

Навіть автомобілі, вироблені в США, зазнають суттєвого подорожчання через інтегровану північноамериканську виробничу мережу.

Мита вже створюють невизначеність у галузі, і лідери ринку прогнозують миттєвий вплив.

За оцінками аналітиків, ціни на електромобілі, імпортовані з Канади та Мексики, можуть зрости до $12 000, тоді як автомобілі, вироблені в США з деталями з сусідніх країн, подорожчають приблизно на $3 000.

Генеральний директор Anderson Economic Group Патрік Андерсон оцінює, що великі позашляховики північноамериканського виробництва подорожчають приблизно на £9 000, а пікапи – на £8 000.

Північноамериканська автомобільна промисловість має глибоко інтегрований ланцюг постачання, де деякі деталі перетинають кордони понад шість разів до остаточного складання. Однак останніми роками продажі за кордоном падають.

Рішення Трампа викликало дискусії серед представників галузі. Один із критиків на платформі X припустив можливу причину того, чому американські автомобілі не користуються попитом у Європі.

«Ось вам думка від мого батька, яка може стати в пригоді @POTUS: причина, чому ми не купуємо американські авто в Європі, у тому, що вони – лайно», – написав один користувач у соцмережі.

Кларксон підтримав цю думку, відповівши: «Він має рацію».


https://x.com/JeremyClarkson/status/1897183632021958869

Раніше генеральний директор Ford Джим Фарлі застерігав, що нові мита «завдадуть удару по американській промисловості, якого ми ще не бачили».

«Ми бачимо лише зростання витрат і хаос», – додав він.

Об'єднана профспілка автомобілебудівників США підтримала рішення Трампа, попри занепокоєння в галузі.

«Ми раді бачити, що американський президент вживає рішучих заходів для припинення катастрофи вільної торгівлі, яка зруйнувала робітничий клас», – йдеться у заяві спілки.

Stellantis попередила дилерів, що мита створять «додатковий фінансовий тягар» для споживачів.

Компанія зазначила, що її американські бренди опиняться в «невигідному становищі в порівнянні з корейськими, японськими та європейськими імпортерами».

Споживачі поки що не відчують наслідків, оскільки у дилерів є залишки автомобілів, ввезених до введення мит.

Однак після їх розпродажу їм доведеться поповнювати запаси автомобілями, які коштуватимуть на 25% дорожче.

S&P Global Mobility оцінює, що ймовірність того, що мита на Канаду та Мексику триватимуть не більше двох тижнів, становить 70%.

Експерти радять тим, хто планує купівлю авто, поквапитися, аби уникнути неминучого зростання цін.