27.12.23

10 фактов о советско-финской войне или "нас тут нет", "это не мы", а "народное ополчение" и "фашисты"

Советско-финская война не только стала прообразом войны 1941-1945 гг, но и предвосхитила последующее поведение СССР на международной арене. Многие тактики и методы пропаганды, отработанные во время "позорной" кампании, применяются Россией до сих пор. Но обо всем по порядку.


1. Завоевательная война планировалась заранее


Давно забытая первая финская кампания большевиков 1918-1922 гг была проиграна. Деятельность Коминтерна по разжиганию "Мировой революции" так же потерпела крах. Однако от своих планов большевики не отказались, провозгласив курс на ускоренную индустриализацию в декабре 1925 года. Прикрывались опасениями о возможном нападении капиталистических государств на неокрепшую социалистическую республику. Однако первое произведенное оружие пошло не на защиту, а на попытку разжечь коммунистический пожар с противоположного конца Европы - в Испанию. В обмен на золото поставлялись танки, истребители, бомбардировщики, артиллерийские орудия, винтовки, пулеметы и многое другое.

Подготовкой к началу войны с Финляндией можно считать депортации финнов с приграничных областей в 30-е гг. На территории Ленинградской области существовала культурная автономия - финский национальный Куйвозовский район, а в других районах области было еще 39 финских национальных сельсоветов.

26.12.23

Потопление советской подлодкой шхуны "Мефкура" с еврейскими переселенцами

5 августа 1944 года турецкая двухмачтовая парусно-моторная шхуна «Мефкура» (Mefkura, вместимость 53 брт, водоизмещение 120 тонн), вместе с двумя другими судами «Морина» и «Бюль-бюль», отплыла из румынского порта Констанца в Палестину. Каждое из судов приняло на борт от 300 до 400 мигрантов. На борту «Мефкуры» было около 300 пассажиров, в основном евреев, стремившихся покинуть Румынию, Венгрию и Польшу. Суда шли под румынским флагом (Румыния находилась в состоянии войны с СССР), без навигационных огней.

Памятник в Ашдоде в память о евреях, погибших на судах Струма и Мефкура

Выход из порта Констанцы и проход через минные поля все три судна начали перед рассветом под эскортом немецкой лодки.

Примерно в 25 милях к северо-востоку от турецкого порта Иганда в Босфоре ночью 5 августа 1944 года «Мефкура» была атакована и потоплена артиллерией советской подводной лодки Щ-215 (командир - капитан 3 ранга А. И. Стрижак).

Официальная советская версия гласит:
«Следуя в ночь на 5 августа вдоль побережья на широте болгаро-турецкой границы, Стрижак обнаружил небольшое судно, на котором, по его наблюдениям, находилось около 200 вооруженных людей. Не пытаясь выяснить его принадлежности, командир приказал открыть огонь. В результате сорокаминутного обстрела шхуна (а ею оказалась турецкая „Мефкуре“, 53 брт) затонула».

24.12.23

Слуги народу хочуть віддати частку держави у порту «Південний» російському олігарху Федоричеву

Андрій Мотовиловець віддасть український порт російському олігарху та збільшить вплив на Київську область

Народний депутат та очільник політичної партії «Слуга народу» в Київській області Андрій Мотовиловець «з голосу» провів у першому читанні законопроєкт № 9573, про передачу державної частки порту «Південний» та землі водного фонду у власність приватної компанії Транс Інвест Сервіс (ТІС), яка належить російському підсанкційному олігарху Олексію Федоричеву.



Прикметно, що компанія перебуває під санкціями РНБО.

Суспільство видовищ, ситуаціоністи та Гі Дебор, або майндфулнесс до того, як став відомим

Життя середньостатистичного споживача у наш час досягло своєрідного апогею, адже завдяки прогресу ми можемо не тільки займатися покупками не виходячи з дому, а й вирішувати проблеми з нашими емоціями: нас зацікавили якісь нові країни? Ось, сотні відео на ютубі. Не вистачає нових емоцій та фарб у житті? Перед нами сотні аккаунтів із блогерами на різний лад, переглядом яких можна сміливо компенсувати сірість власного буття. Проблема усвідомленного проживання є не новою, а саме тому слід згадати історію митців із Ситуаціоністського Інтернаціоналу та концепцію суспільства «спектаклю» Гі Дебора.

«Спектакль» — це відчуження від власного життя: блогери в інстаграмі, лідери думок, інфлюенсери, новини, комерційне мистецтво, тобто весь контент, який ми споживаємо.

Сьогодні, володіючи інформацією про те, що відбувається у всьому світі, ми, виявляється, не здатні осмислювати свою ж поведінку. Спостерігаючи за «спектаклем», що відбувається на своєрідній сцені життя, ми втратили самих себе: наскільки ми усвідомлюємо свої дії? Наскільки наші бажання та вчинки залежать від нас? Що захоплює нас більше за самих себе?»

Гі Дебор прирівнює спектакль до Абсолюту, який забирає у людини самостійність. Спектакль тотожний світові, а значить, наше Я потребує його для свого існування. Така орієнтація на абстракте видовище забирає в людини час та енергію, яку вона могла би використовувати на те, щоб займатися собою та вирішувати конкретні проблеми.

кулсторі:

У часи після Другої Світової війни свідома спроба сюрреалістів займатися руйнацією культури зсередини, що пізніше перетворила їх на художній і літературний «рух», відволікала їх від політики. Вичерпавши себе як напрямок — політично і творчо, європейські культурні радикали розкололися на ізольовані групи дисидентів. Саме з цих груп через десять років виникне Ситуаціоністський Інтернаціонал.

У 1967 вийшли у світ дві найвідоміші книги ситуаціоністів — «Суспільство Видовищ» Гі Дебора та «Трактат про вміння жити для молодих поколінь» Рауля Ванейгема. Саме творчість ситуаціоністів у більшості випадків була джерелом натхнення для найбільш поетичних графітті, що покрили стіни паризьких будівель навесні революційного 1968 року. Вони та їхні союзники поширили у гарячі травневі дні сотні тисяч листівок та плакатів. Це було мистецтво, яке на якийсь час з'єдналося з повсякденністю і наповнило її утопічними мріями, мистецтво, що залишило галереї і перестало бути винятковим надбанням і витвором обраних. Це була політика, яка перестала бути спеціалізованою діяльністю та заговорила мовою вільного бажання.

Саме теоретична спадщина CI викликає сьогодні найбільший інтерес. У той час, як ситуаціоністи відкрито заявляли про те, що Їм належить лише заслуга банального аранжування чужих геніальних знахідок і думок, все ж можна стверджувати, що запропонована ними концепція «суспільства видовищ» вкрай цікава і оригінальна. Теми, що обговорювалися ситуаціоністами ще в п'ятдесяті роки (критика праці, мистецтва, урбанізму, ролі фахівців), сьогодні набувають все більшого значення і стають предметом дискусій навіть у далеких від радикалізму колах.

Варто також сказати звідки взагалі береться це слово «ситуаціонізм». Воно бере початок в ідеї створення ситуації, а ситуація, у свою чергу, це якийсь мікрорівень повсякденного життя, який може бути свідомо сконструйований людиною (або групою людей) з метою максимально цікавого проживання та сприйняття ними цього вибраного часу. Зараз усе, про що вище йшла мова можна назвати простим словом — усвідомленість, такий собі майндфулнесс. Якщо спрощувати, то вся боротьба в першу чергу йшла за революцію свідомості, за опановування справжнього життя, досягаючи цим подолання штучних обмежень, виставлених спектаклем.

David Paseka

21.12.23

В Иране повешена мать двоих детей, обвиненная в убийстве мужа

20 декабря, в Иране была казнена 29-летняя Самира Сабзиан, признанная виновной в убийстве мужа, за которого ее выдали замуж, когда ей было 15 лет.

Самиру повесили через десять лет после ареста.

Сиротами остались двое детей Самиры. Они не видели мать после ареста около десяти лет. Самире разрешили свидание с детьми уже после вынесения смертного приговора, в начале декабря.

Правозащитники заявляют, что Самира Сабзиан, которую выдали замуж несовершеннолетней, на протяжении многих лет была жертвой домашнего насилия. Но иранский суд не счел это обстоятельство оправдательным мотивом.

В 2023 году в Иране была казнена 21 женщина.

Что такое конкурентная разведка: цели и задачи

Конкурентная разведка

Узнайте, как провести конкурентную разведку и где собирать информацию

Конкурентная разведка (англ. competitive intelligence) — это деятельность компании, которая подразумевает сбор и анализ информации о конкурентах, конкурентоспособных продуктах и услугах. Вся информационно-аналитическая работа проводится исключительно в рамках этических норм.

Содержание

Цели и задачи конкурентной разведки

Основная цель конкурентной разведки заключается в исследовании рынка для развития бизнеса и разработки стратегии его дальнейшего продвижения. Чтобы собрать как можно больше информации и получить максимально полную картину, работу проводят в трех основных направлениях.

  • Техническая сторона. Предполагает сбор всех сведений о продуктах, услугах, новых разработках.
  • Финансовая сторона. Подразумевает исследование ценообразования, сбор информации о текущем финансовом положении конкурентов, изучение отчетов из открытых источников. Такая конкурентная разведка помогает узнать финансовую устойчивость собственной компании.
  • Стратегическая сторона. Предполагает изучение корпоративной политики, организации работы конкурентов и другой информации, связанной с функционированием компании-конкурента.

20.12.23

Моніторинг ЗМІ на кшталт розвідки

Підтримка конкурентоспроможності через управління медіа-полем навколо компанії

Як організувати моніторинг медіа-поля навколо компанії, щоб на його основі можна було грамотно вибудувати комунікацію зі ЗМІ, оперативно відреагувати на негатив, побудувати ефективну PR-стратегію, а головне - створювати і підтримувати репутацію компанії? Чи достатньо механічного звіту з новин і статей на задану тему або необхідний творчий аналіз інформаційного простору?

Моніторинг ЗМІ на кшталт розвідки

Сьогодні все відчувають, який серйозний вплив на нас має інформація, яку генерують ЗМІ. Сила бренду багато в чому залежить від того, наскільки компанія тримає руку на пульсі інформації про себе, конкурентів, тенденції в сфері діяльності бізнесу. Великі міжнародні компанії, які цінують своєю репутацією, інвестують у створення аналітичних відділів з моніторингу інформаційного поля навколо компанії в ЗМІ. Але навіть якщо ви керуєте невеликим бізнесом і не дуже часто виходите в мас-медіа або тільки робите перші кроки і не встигли ще заявити про себе, системний моніторинг дій конкурентів і тенденцій на ринку допоможе в успішному веденні і розвитку бізнесу.

Запорукою успіху політики Вінстона Черчілля під час Другої світової війни стала його інформаційно-аналітична діяльність. Він отримував екземпляри всіх європейських газет ще до їх виходу в друк, і щоранку починав з їх вивчення. Якщо він не встигав прочитати всі новини, його співробітники робили для нього дайджест з найважливішою політичною інформацією, яку він аналізував і враховував в стратегічному плануванні.

Сучасний моніторинг ЗМІ виконує ту ж функцію. Але з огляду на, що в нинішньому світі матеріали нескінченно генеруються і поширюються через найрізноманітніші канали, оперативного моніторингу поточної ситуації вже недостатньо. Якісне вивчення смислів і контекстів не тільки показує реальну ситуацію, але дає підставу для прогнозування. Такий аналіз робиться на основі спеціальних методик оцінки інформаційних матеріалів. Фахівця з моніторингу можна порівняти з розвідником, який повинен відтворити цілісну картинку з незначною інформації, яку почерпнув з різних документів.

Щоб полегшити це завдання існує безліч спеціальних сервісів та інструментів. В основному для такої аналітики використовують два напрямки - моніторинг ЗМІ і моніторинг соціальних медіа. Оптимальний спосіб моніторингу та аналізу даних зазвичай визначається термінами, завданнями і бюджетом компанії.