Умовно контрпропаганду можна розділити на наступальну і оборонну. До
наступальної контрпропаганди, з точки зору автора даної роботи,
відносяться: негативна реклама, чорний PR, використання чуток,
анекдотів, епіграм, прізвиськ, кличок, псевдонімів.
Наступальна контрпропаганда побудована за принципом асиметрії і використовує проти супротивників (опонентів) непередбачувані і, на перший погляд, абсурдні дії. Основна мета наступальної контрпропаганди - нанесення ударів по противнику на його власній території.
Наступальна контрпропаганда побудована за принципом асиметрії і використовує проти супротивників (опонентів) непередбачувані і, на перший погляд, абсурдні дії. Основна мета наступальної контрпропаганди - нанесення ударів по противнику на його власній території.
Розглянемо основні прийоми наступальної контрпропаганди, використовувані в психологічній війні і виборчих технологіях:
«Пастка». Являє собою заманювання противника (опонента) на те інформаційне поле, де потім по ньому буде наноситися удар. Йдучи слідом, противник не розуміє, що він потрапив на «заміноване поле». Даний прийом був успішно застосований «телекілером» С. Доренком проти Ю. М. Лужкова та Є. М. Примакова - лідерів блоку «Отечество - Вся Росія ».
«Перенесення несхвалення» - формує у виборців негативне ставлення до певного кандидата за допомогою демонстрації в ЗМІ тих груп осіб, які підтримують даного кандидата, але викликають в електорату такі почуття, як відраза, страх, неприязнь. Наприклад, похід повій по Тверській вулиці на підтримку «їхнього клієнта» С. Кирієнко або демонстрації геїв в Красноярську на підтримку «справжнього мужика» А. Лебедя. Таким чином, несхвалення переноситься і на відповідного кандидата.
«Пастка». Являє собою заманювання противника (опонента) на те інформаційне поле, де потім по ньому буде наноситися удар. Йдучи слідом, противник не розуміє, що він потрапив на «заміноване поле». Даний прийом був успішно застосований «телекілером» С. Доренком проти Ю. М. Лужкова та Є. М. Примакова - лідерів блоку «Отечество - Вся Росія ».
«Перенесення несхвалення» - формує у виборців негативне ставлення до певного кандидата за допомогою демонстрації в ЗМІ тих груп осіб, які підтримують даного кандидата, але викликають в електорату такі почуття, як відраза, страх, неприязнь. Наприклад, похід повій по Тверській вулиці на підтримку «їхнього клієнта» С. Кирієнко або демонстрації геїв в Красноярську на підтримку «справжнього мужика» А. Лебедя. Таким чином, несхвалення переноситься і на відповідного кандидата.