Пол Манафорт |
Прізвище Юлії Тимошенко мало з’являтися у словосполученнях зі словом «концтабір», щоб створити враження, що вона спонукає до створення концтаборів у країні. Споріднені теги на кшталт «Голокост» мали розганятися арміями ботів та тролів у соцмережах.
Таким був один з елементів стратегії Пола Манафорта
— ключового іноземного консультанта Віктора Януковича — яку він
розробляв спільно з піарником Аланом Фрідманом у 2011-2012 роках, щоб
максимально відбілити образ тодішнього президента, затаврувавши водночас
його опонентку антисеміткою і нацисткою.
Нова
інформація щодо порад консультанта Януковича продовжує випливати через розслідування діяльності Манафорта під час передвиборчої кампанії
Дональда Трампа у 2016 році, якою він опікувався.
Огляд детального розслідування Франкліна Фоера вже публікувало Громадське. 5 квітня нові документи з’явилися в британській The Guardian.
Автор нового розслідування Люк Гардінг, у розмові з Громадським розповів:
методи, які використовувала команда Манафорта у 2011-му, надзвичайно
подібні до тих, які застосував Кремль для дискредитації Гілларі Клінтон
перед американськими виборами у 2016 році. «Ми маємо справу із витонченим підходом і розумінням того, як працюють соціальні медіа», — вважає Гардінг. Він стверджує, що операції Манафорта, по суті, передбачили аналогічну кампанію Росії за декілька років.